دوشنبه ۲۰ فروردین ۰۳ | ۱۳:۴۶ ۷۶ بازديد

طراحی لوگو باید متناسب با خصوصیات و مفهوم یک برند هماهنگی داشته باشد و بتواند معنا و مفهوم مورد نظر را به سرعت به مخاطبان انتقال دهد.
نباید هیچ مشکلی برای استفاده از لوگو در انواع پلتفرمهای اینترنتی و کارهای چاپی وجود داشته باشد.
لوگو خوب باید کاملاً منحصر به فرد باشد تا بتوان آن را از نظر قانونی برای مالک ثبت کرد.
از آنجایی که یک لوگو در فضاهای مختلفی از جمله طراحی کارت ویزیت، طراحی پوستر تبلیغات، طراحی لیاوت اینستاگرام و طراحی ست اداری، طراحی لیبل … مورد استفاده قرار میگیرد، باید به گونهای طراحی شود که برای استفاده از آن به صورت رنگی یا سیاه و سفید و در سایزهای مختلف هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.
لوگو موفق باید مطابق با اصول روانشناسی طراحی شود تا بتواند بر روی ذهن مخاطبان تاثیر گذاشته و ماندگار باشد.
طراحی لوگو باید نمایانگر داستان پشت برند باشد و همچنین با فرهنگ مخاطبان همخوانی داشته باشد.
روانشناسی رنگها در لوگو
از تاثیر رنگ در طراحی لوگو چه می دانید؟ آیا از روانشناسی رنگ ها مطلع هستید؟ روانشناسی رنگ ها چه تاثیری در لوگو خواهد داشت؟ آیا به جذب مخاطب کمک می کند؟ لازم است بدانید شما تا زمانی که به خوبی رنگ هارا نشناسید، طراح آرم حرفه ای نخواهید شد. شناخت رنگ های مکمل یا خنثی کمک می کند تا در ترکیب رنگ بندی لوگو درست عمل کنید.
رنگها جزو پدیدههای مهم دنیا محسوب میشوند و وجود آنها بر روی همه چیز تاثیر میگذارد. بر اساس تحقیقات، رنگ باعث شناسایی یک برند تا 80 درصد میشود. یک رنگ مناسب باعث برجستهکردن نقاط قوت کسب و کار شما میشود و مشتریان زیادی را جذب میکند. انتخاب رنگ خوب، از ویژگی های یک لوگو موفق است و لازم است در انتخاب آن دقت فراوانی شود.
رنگ های سرد
رنگهای آبی، بنفش، نیلی و سبز جزو رنگهای سرد هستند که اکثر افراد را به یاد آسمان، آب و دریا میاندازند و باعث حس آرامش میشوند. رنگهای سرد باعث بزرگ نشان دادن مکانهای کوچک میشوند. این رنگها در طراحی لوگو نقش مهمی دارند و میتوانند موثر واقع شوند. رنگهای سرد برای حوزههای تکنولوژی و صنعت گزینه مناسبی هستند. لوگو توییتر، اینتل، فیسبوک، شرکت دل و… همگی از رنگهای سرد هستند.
رنگ های گرم
رنگهای قرمز، زرد و طیف رنگ نارنجی رنگهای گرم هستند و حس صمیمیت و نزدیک بودن را به مخاطب منتقل میکنند. استفاده از این رنگها در طراحی لوگو باعث افزایش جلب توجه میشود. اگر به آرم رستورانها و غذاخوریها توجه کنید متوجه میشوید که اکثر آنها از رنگهای زرد، قرمز و نارنجی استفاده کردهاند؛ این کار حس گرم بودن غذا به کاربر منتقل کرده و باعث گرسنگی او میشود و در نهایت مجبور میشود غذای بیشتری سفارش دهد.
رنگ های خنثی
رنگهای خنثی شامل طوسی، قهوهای، شیری، کرمی و… هستند. لازم است طراحان لوگو از کاربرد و تاثیر رنگهای خنثی در طراحی لوگو آگاه باشند. این رنگها بیشتر در پسزمینه استفاده میشود و برای برندهایی مانند سالنهای آرایشی و پوشاک و… مناسب هستند.